Ognisko Św. Józefa

24 marca na plaży w Rimini odbył się obrzęd palenia wielkiego ognia – Ognisko Św. Józefa. Włosi świętują w ten sposób Dzień Ojca (obchodzony tu 19 marca) oraz nadejście wiosny. Nasza grupa miała okazję uczestniczyć w tym niezwykłym spektaklu.

Ancona

24 marca odwiedziliśmy nadmorską Ankonę – stolicę regionu Marche. Zobaczyliśmy wiele, począwszy od portu i pięknego Adriatyku, na zabytkach skończywszy. Jest ich w Ankonie wiele – romańsko-bizantyńska katedra, teatr, Palazzo del Comune naprzeciwko dorównującego mu urodą budynku poczty i wiele pięknych, wiekowych kościołów. Cały krajobraz pięknie dopełniały odnowione kamienice.

San Marino

W sobotnie (23.03) popołudnie odbyła się nasza pierwsza wycieczka – do San Marino. Zwiedziliśmy piękne zamki na wzgórzach, zobaczyliśmy tamtejsze posągi oraz mnóstwo znakomicie udekorowanych przydrożnych sklepików.

Czas wolny

Sobotni (23.03) poranek spędziliśmy na na grze w siatkówkę oraz na plażowaniu. Najodważniejsi sposród poszukujących orzeźwiena wskoczyli nawet do basenu. Po tych wrażeniach pozostało nam jedynie dobrze odpocząć przed nadchodzącym wyjazdem do San Marino.

Pierwszy tydzień praktyk

Minął nasz pierwszy tydzień na praktykach w pięknym Rimini. W tym czasie zapoznaliśmy się z naszymi mentorami, którzy przedstawili nam zasady i tryb pracy. Poznaliśmy miasto, w którym pracujemy i miejsca, które nas otaczają, które mijamy codziennie w drodze do siedzib firm.
Informatycy zaczęli tworzyć strony – sklepy internetowe połączone z bazą danych. Niektórzy z nas potrafią już wiele w tej dziedzinie, inni dopiero się uczą, lecz każdemu praca idzie sprawnie.
Samochodziarze zaczęli pracę w stacjach serwisowych “Eni Alberto Semprini” oraz “Autodel”. Poznali zakres swoich obowiązków. Już od początku na praktykach mieli co robić, począwszy od wymiany klocków hamulcowych, filtrów czy płynów eksploatacyjnych, przez reparacje mechanizmu podnoszenia szyb, skończywszy na wymianie uszczelki pokrywy zaworów. Wszystko pod okiem pomocnych opiekunów.
Na dodatek mieli okazję obserwować pracę wykwalifikowanych mechaników przy bardziej skomplikowanych naprawach
Mamy dużo zapału do pracy i z radością będziemy z niego korzystać, rozwijając nasze zdolności.